Mindennapi jó tanácsok a jógát gyakorlók részére

nov 30, 2020 | Bejegyzés

  • Teremts csendet az elmédben, és ne csak akkor, amikor gyakorlod a jógát, hanem amint csak teheted, napközben is. Egy kis befelé figyeléssel, a SZO –HAM meditációs gyakorlattal bármikor megteremtheted a belső csendedet.
  • A természet közelsége is segíthet ebben. Amikor csak tudsz, menj ki a természetbe, és a belső csendedből figyeld az élet lüktetését. Csodáld a Naplementét, a fákat, a vizet (ha van a közeledben vízpart), vagy csak figyeld meg a kis állatok nyüzsgését, vagy csak csodáld a nyíló virágokat. A természet segít abban, hogy megtaláld magadban a belső csendet és meg is tudd tartani azt. Feltölt energiával, és ráébreszt Isten csodáira, közelebb visz téged a tiszta lehetségesség mezejéhez.
  • Gyakorold a minősítés nélküli létet. kezd azzal: kijelented: ma semmit nem minősítek. A jóga testtartások közben hagyj fel a képességeid feletti ítélkezés igényével. Emlékeztesd magad arra, hogy az önelfogadás a jóga forrása és célja. Amikor többek között önmagadat is szüntelenül minősíted, a dolgok vagy helyesek, vagy helytelenek, vagy jók, vagy rosszak – zavart keltesz belső dialógusodban, ami korlátozza az energia áramlását. A nem minősítés csendet teremt az elmédben.
  • A jóga testtartások közben lélegezz tudatosan, erőfeszítés nélkül. Ezt megteheted napközben is, és mindannyiszor, ha ellenállást érzel a testedben, mert a dolgok nem úgy alakulnak, ahogyan szerinted kellene, irányítsd figyelmedet a légzésre. Ha az ászanák felépítésekor is ellenállást érzékelsz a testedben, akkor is irányítsd figyelmed a légzésedre, tudatosítsd azt is, és az ellenállást is, engedd, hogy légzésed figyelése semlegesítse ezt az ellenállást a belső béke megteremtésével.
  • Tanulj meg hálát érezni. Írhatsz hála naplót is, ha neked így könnyebb. Valójában mindenért lehetünk hálásak nap, mint nap, óráról, órára. Nem csak a jó, vagy számunkra kellemes dolgokért, hanem ezek ellenkezőjéért is, ha valami rossz dolog ér bennünket. Meg kell tanulnunk, hogy minden jóban van valami rossz és minden rosszban van valami jó. Az ember szeretné elkerülni a negatív élményeket és minél több pozitívat szeretne magának begyűjteni. Ez maga egy örökös körforgásban tart, amit Buddha úgy fogalmazott meg: a szenvedés. A jóga gyakorlása közben légy hálás a lehetőségnek, figyeld a benned áramló életenergiát, légy hálás, hogy emberi elmével és testtel tapasztalod meg az életet.
  • Legyen meg benned a szándék tested igényeinek elfogadására. Ahelyett, hogy ráerőltetnéd testedre az akaratodat egy bizonyos tartás végrehajtása érdekében, igyekezz meghallgatni, mit kívánnak az izmaid és az ízületeid. Az adás igénye természetes áramlik a hála megtapasztalásából. Észre fogod venni, hogy hozzáállásod e finom módosításával a nehézséget okozó testhelyzetek is könnyen megvalósíthatóvá válnak. Elengedem az akarásomat, ami feszültséget és ellenállást szül, és ráhagyatkozom a testem bölcsességére.
  • Ahogy haladsz előre a jógagyakorlatokon, és az életben is, figyeld az egyes pillanatokban meghozott döntéseidet. Így beemeled őket a tudatosságodba, a jelenbe hozod az elmédet a pillanatban és akkor a következő nem hordozza az előző következményeit. A jövő pillanatra való felkészülés legjobb módja, ha teljes tudatossággal éled meg a jelent.
  • Amikor döntést hozol arról, hogyan juss túl az ellenálláson a testtartásokban, tegyél fel magadnak két kérdést: „Mi a döntésem következménye?” és „Kényelmes érzést hoz ez a döntés?” Amikor a jógagyakorláson kívül kerülsz döntéshelyzetbe, kérdezd meg magadtól: „Melyik döntés hoz a legvalószínűbben boldogságot és teljességet számomra és azok számára, akiket érint?”
  • Keress a szívedben útmutatást, és kövesd a jó vagy rossz érzést jelző üzenetet. Szíved a találkozópont az elméd és a tested között. Ha a döntés kényelmes érzést okoz a testedben, menj bele bátran. ha a döntés kényelmetlen érzést hoz, állj meg, és belső képekben vizsgáld meg a választásod következményeit. A tested intelligenciája által biztosított útmutatás tiszteletben tartása segíteni fog abban, hogy olyan döntéseket hozz, amelyek a legfejlesztőbbek számodra és a körülötted élők számára is.
  • Gyakorold az elfogadást. A jóga gyakorlása során, és az életben is, fogadd el a tested olyannak, amilyen. Bár szándékodban áll némi változtatást eszközölni rajta, fogadd el, hogy a jelenlegi állapotban pontosan olyan, amilyennek lennie kell, mert a világegyetem olyan, amilyennek lennie kell. Hagyj fel azzal, hogy az egész világegyetem ellen harcolsz azáltal, hogy szembeszállsz a jelen pillanattal. Ha minden helyzetet olyannak fogadsz el, amilyen, a legjobb helyzetbe kerülsz ahhoz, hogy segíts egy új szintre emelni. A mindennapokban igyekezz elfogadni az embereket olyannak, amilyenek, a helyzeteket olyannak, ahogyan alakulnak, hiszen életed minden pillanata korábbi döntéseid következménye.
  • Ha szeretnéd pozitív módon megváltoztatni a tested, a felelősség vállalása nem azt jelenti, hogy hibáztatod magad a jelen állapotért. Hiszen minden kihívás álcázott lehetőség, ragadd meg a pillanatot, és gyümölcsözőbbé változtatni azt.
  • Légy tudatos a védekezés nélküli alapállásra. Ne vesztegesd az életenergiádat az álláspontod védelmezésére vagy mások meggyőzésére. Maradj nyitott minden álláspontra, ne ragaszkodj mereven egyikhez sem.
  • Mind a jóga gyakorlása során, mind az életben, vannak szándékaid és vágyaid, amiket el szeretnél érni. Ezeket emeld be a tudatosságodba, majd hagyd beteljesülésüket a természetre. Gyakorold a bizalmat a , bízz abban, hogy amikor a dolgok nem pontosan úgy alakulnak, ahogyan szeretnéd, egy nagy szabású terv van működésben. Biztosan volt már olyan az életedben, hogy a dolgok nem a terveid szerint folytak, de később felismerted, hogy valami jobb várt rád a sarkon túl. Amikor a jógát gyakorlod, akkor is tartsd fenn az önmegadás belső hozzáállását.
  • A jóga egyik célja a hajlékonyság, melynek lényegi sajátossága az elkülönülés. Az elkülönülés és a rugalmasság kéz a kézben járnak. A kötődés merevséget eredményez. Ne erőltesd mereven az elképzeléseidet, hogy miként kellene alakulniuk a dolgoknak. Hiszen, amikor erőlteted a problémák megoldását, többnyire csak új gondokat teremtesz, amelyek addig nem is léteztek. Figyeld meg a bizonytalanságodat, fogadd el, és figyeld ahogyan a káoszból kiemelkednek a problémák kreatív megoldásai. Fejleszd ki magadban a kíváncsiság és az ártatlanság hozzáállását, és látni fogod, hogy kifejlődik benned egy belső biztonság, amely független a körülötted lévő dolgoktól. Add át magad a tiszta lehetségesség mezejének. Benned van az összpontosított szándék és eredménytől való elkülönülés is, és figyeld meg, milyen könnyedén tudod majd beteljesíteni vágyaidat, miközben fenntartod az összpontosultságodat még a zűrzavar és a káosz közepén is.
  • Jóga gyakorlásod közben figyeld meg, melyek azok a testtartások, melyeket könnyedén veszel fel és hajtasz végre – ez információ lehet önmagad közelebbi megismerésére. Vannak emberek, akik természettől fogva hajlékonyak, vannak, akik erős izomzattal rendelkeznek, míg mások születésüktől fogva jó egyensúlyban élnek. Tiszteld és ünnepeld ezeket a tulajdonságaidat,míg más tulajdonságaidat fejleszteni igyekszel a jógában és az életben is egyaránt.
  • Segítés és szolgálat. Amikor tetteid mögött meghúzódó szándékok összhangban vannak a dharmával, cselekedeteid erőfeszítés nélküliek és sikeresek. A „Hogyan segíthetek?” és „Hogyan szolgálhatok?” kérdések feltevésével be fogod teljesíteni mélyebb célodat az életben.